tirsdag den 28. januar 2014

Broccolisalat med skyr

Broccoli salat

Ingredinser:
125 g bacon tern
1 broccoli 

Dressing:
200g naturel skyr
0,5 tsk. citronsaft
1 tsk. lys balsamico
1 tsk. sukrin
0,25 tsk. fint salt
Pinjekerner – efter behov
Tørret tranebær – efter behov

Steg baconen meget sprød og hæld det derefter over på en tallerken med køkkenrulle og køl af. 
Del broccolien i små buketter. Overhæld broccolistykkerne med kogende vand og lad det trække i et par minutter til den er dejlig grøn. Lad dem derefter dryppe af i en si.
Mens broccolien drypper af, så vend skyr sammen med citron, balsamico, sukrin og salt og smag til.
Tilsæt så bacon og de øvrige ingredienser og rør godt rundt.
Vend så broccolien i til sidst.

Velbekommen J

lørdag den 18. januar 2014

Dadelkugler - 2 varianter

Jeg lavede igår formiddags dadelkugler så vi havde til weekend hyggeguf :-)
Krøltoppen er ville med begge 2 - så han har godkendt dem :o)

De smager super godt begge 2.. 
Dem til venstre er med appelsin og dem til højre er med lakrids og lime..
Mummmmmmms siger jeg bare :-D


Rigtig god weekend

Kh Sabrina

fredag den 17. januar 2014

Spøgelser - homemade

Jeg har fundet min inspiration af Arhøj spøgelserne - mine er dog spidse :-)

Fik leget lidt med ler i onsdags, og igår fik de en omgang maling alle 3 og fik tegnet øjne..
Øjnene blev ikke vildt flotte, min hånd synes ikke den kunne lave cirklerne helt runde - men det går nok det er jo charmen ved hjemmelavet ting :o)


Kh Sabrina

torsdag den 16. januar 2014

Motivations tavle - til vægttab

Jeg har længe gerne ville tabe mig, har også haft startet men hurtigt stoppet igen.
- nu har jeg noget det kan motivere mig, hver gang jeg går ind i soveværelset :-)



Jeg har kun brugt halvdelen af tavlen, da manden min skal bruge den anden halvdel til at prøve og stoppe med at ryge :-)


Jeg har en drøm om at jeg gerne vil tabe max 40 kg og for hvert 5. kilo jeg taber kan jeg sætte et kryds i feltet..
Jeg er så småt gået igang igår med selve vægttabet, er begyndt at tælle kalorier og træne lidt med håndvægten og trænings cyklen vi har herhjemme og så har jeg bestilt en trænings hulahopring :-D

Kh Sabrina


mandag den 6. januar 2014

Projekt Juniorværelse #2

Så købte vi hans nye juniorseng i Ønskebørn i lørdags, vi fik den samlet i løbet af eftermiddagen - til at starte med ville han bestemt ikke op i sengen, men så til sidst gjorde han det alligevel og det var jo nu meget sjovt for den var stor og man kunne rigtig hoppe i den :-)

Han bliver helt væk i sengen :-D


Igår (søndag) der fik vi lavet lidt mere, men kun lidt :-)


Vi satte bog hylden op for enden af sengen, bestilte lidt nye ting på nettet til værelset, så i får ikke værelset af se før det er helt færdigt.. Håber det bliver færdigt inden næste weekend..

Kh Sabrina

fredag den 3. januar 2014

Klar, Parat, Start - Projekt juniorværelse

Jeg har sendt krøltoppen afsted i vuggestue her igår og i dag, så jeg kunne købe maling ind til hans nye værelse (det gjorde jeg igår)
Idag har den så stået på at male hans værelse, så det kunne nå at blive tørt til senere på efter middagen..
Synes det blev rigtig fint :-)

imorgen skal vi i Ønskebørn og købe en juniorseng og så skal der rykket rundt på tingene, andre ting skal i skuret.. så han kan få et rigtig drenge værelse og ikke et "baby" værelse mere.. Hvor er min lille baby blevet af?!?!

(billedet er taget med mobilen)

Men jeg lover at tage billeder af det færdige værelse med kameraet i weekenden :-D

Rigtig god weekend alle sammen.

Kh Sabrina

onsdag den 1. januar 2014

Hjemmelavet kransekage

Vi har de seneste år selv lavet vores egen kransekage og kransekage stykker..
I år har vi nok lavet den største kransekage indtil videre :-)



Håber i alle sammen kom godt ind i det nye år og håber i stadig vil blive hængende her på bloggen :-)

Kh Sabrina

tirsdag den 31. december 2013

Godt nytår!

Tusind tak for til jer som har fulgt med på min blog i dette år!
- Jeg håber i også har lyst til at følge med i det nye år :-)

Mit nytårs fortsæt for min blog er nok at komme med noget mere kreativitet og flere indlæg.
og få lidt mere tid til at følge med på jeres andres blogge og ligge en lille hilsen, inden man smutter :o)

Jeg håber i alle sammen kommer godt ind i det nye år!


De bedste nytårs hilsner, Sabrina

mandag den 30. december 2013

Løve natbuks leggins

Jeg fik også igår aftes lavet endnu et par nye natbukser til krøltoppen, jeg mangler stadig at klippe og sy 4 nye par natbuks leggins :-)
Er meget glad for modellen/pasformen af nat-bukserne, så kan ikke se hvorfor jeg ikke skulle lave nogle flere af dem, så han har nogle at vokse i og som der bare sidder så godt!.


Kh Sabrina

søndag den 29. december 2013

Lomme debut

Jeg har tænkt hele julen at jeg skulle lave bukser til David, så nogle af de "gamle" købte bukser han har kunne kommer over i vuggestuen og lægge..
Jeg har jo så meget stof, så det er lidt dumt at gå ud og købe bukser til krøltoppen, bare fordi hans mor ikke kan tage sig sammen til at få lavet dem.. :-)

Jeg tog mig endelig sammen i morges, efter jeg havde fundet et bukse mønster i et af mine Ottobre blade.
Jeg lavede dog lidt om på mønstret, da de så lidt for avanceret ud til mig lige pt :o)

Resultatet blev faktisk rigtig godt, de sidder super godt på ham og der er plads til at vokse i!
De er måske lidt enkle, men så passer de stort set også til mange af hans bluser :-)


Jeg skal helt sikker have lavet nogle flere bukser, nu kan jeg tage hul på en masse andet stof, da jeg ved at mønsteret passer :-D

Kh Sabrina