søndag den 3. februar 2013

Blogleg - C

Som i CHILI - dette bogstav syntes jeg var en af de lidt svære, altså CIRKUS ligger lige til højre benet - det var alt for nemt...
Har sat mig det mål at det skal være et eller andet vi har i hjemmet eller som jeg har haft - det er jo altid skønt med billeder, så det ikke kun bliver ren tekst :-)

I Sommers prøvede jeg for første gang at plante CHILI frø og efter nogle måneder i vindueskarmen blev de rigtig flotte røde.. Men de blev aldrig brugt, så de endte med at blive smidt ud, da de blev så udtørrede. Men flotte var de :-)


God søndag til jer alle :-)

Kh Sabrina

13 kommentarer:

  1. Den er rigtig flot. Tror vi skal prøve med chili i drivhuset. De er gode i nokretter

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Ja det kunne være man skulle prøve og plante dem igen her til foråret og så prøve dem i wok retter :)
      Kh Sabrina

      Slet
  2. Du kan altså sagtens bare plukke chilien, tørre den og så bruge få af frøene i madlavning. Ingen grund til at smide den ud - men flot som frisk - det er den...
    Kh Eline

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen de begyndt at blive lidt muggen på planten, så de var lige til at smide ud! - men så ved jeg det til en anden gang, ved ikke så meget om chili :)
      Kh Sabrina

      Slet
  3. Arj hvor flot! Ærgerligt de ikke blev spist - måske næste gang?! : )

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, måske næste gang :)
      Kh Sabrina

      Slet
  4. Heh ja cirkus var også det første jeg tænkte, men så havde c indlægget lignet mit a indlæg lidt for meget.
    Jeg har også haft vinduet fuld af chilier, men det vinteren så kom med frost og tændte radiatorer gik der ikke lang tid før de visnede. Jeg tør ikke plante ny, for nu kan sønnen nå derop ; )

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe ja det var også min tanke, der måske var mange som der valgte cirkus :)
      Det var da ærgerligt de visnede! hehe nej så nok hellere vente til han syntes det ikke er sjovt mere at pille ved alt :-D
      Kh Sabrina

      Slet
  5. Cirkus og Citron var også mine første bud :) Chili kan ellers også sagtens bruges tørret - jeg skal i hvert fald helt afgjort have en chiliplante til sommer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det glæder jeg mig til at se, din chiliplante - håber du tager billeder :-D
      Kh Sabrina

      Slet
  6. Det var da ærgerligt at de ikke blev brugt :-( men flotte det er de :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja flotte er de, men måske til sommer hvis jeg planter dem igen :)
      Kh Sabrina

      Slet
  7. Er det frås at tænke, at jeg godt kunne finde på at plante chili planter i drivhuset, ganske enkelt for at nyde synet, og så forære dem væk bagefter?
    Er nemlig allergisk overfor dem, men er alligevel fascineret af deres flotte udseende :-)

    SvarSlet